Webdesign Groningen, Awwward winning website designs!

B2 is sinds 2004 aanwezig in het webdesign-landschap in Groningen. Met grote passie ontwerpen we prachtige websites voor uiteenlopende opdrachtgevers. Webdesign is de kern van ons traject, hoe we dit invullen? Lees snel verder. 

Websites Interactieontwerp 2

Webdesign in Groningen

Van de stationsstraat in hartje Groningen is B2Design B.V. verhuisd naar de Leonard Springerlaan, tevens in Groningen, waar we nog steeds met veel plezier zitten. Vanaf deze locatie maken wij websites voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers.

Onze strategische en doordachte insteek op het gebied van webdesign onderscheidt B2 van andere internetbureau’s. Daarnaast hebben we jarenlange ervaring in het ontwikkelen en ontwerpen van websites. Dit is de reden dat nationale, internationale maar ook ‘gewoon’ Groningse organisaties voor onze dienstverlening kiezen.

Awwward winning webdesign: Loff!

In 2020 ontvingen we voor onze case LOFF een prestigieuze honorable mention op Awwwards, een internationale autoriteit op het gebied van webdesign. B2 streeft naar Awwward winning webdesign voor ieder project, dit is terug te zien in de variëteit in ontwerp en in het gebruik van nieuwe technieken zoals motion design, adaptive design en andere nieuwe trends op ontwerp-gebied. Een aantal projecten die wij voor klanten hebben opgeleverd.

Loff Webdesign Assen Groningen

De meerwaarde van goed webdesign

In deze tijd is het steeds moeilijker om je als bedrijf te profileren tussen alle andere bedrijven op het internet. Waar een website vroeger het verlengstuk van je visitekaartje was, is het tegenwoordig veel meer dan dat. Websites zijn een tool geworden om meer omzet te generen, maar ook om je merkbeleving te vergroten. Daarnaast verwachten je bezoekers ook meer van je website. Denk hierbij aan speciale functies of een gemakkelijke intuïtieve manier om contact op te nemen.

Goed webdesign draagt bij aan de herkenbaarheid van je organisatie, maar draagt ook bij aan de gebruikerservaring. Wanneer webpagina’s zorgvuldig ontworpen worden komt dit de conversie ten goede. Het aanpassen van de kleur van een knop op een pagina kan al voor een verhoging in de conversie zorgen van enkele procenten. Daarom is het belangrijk om een webdesigner te kiezen die ervaring heeft op dit gebied.

Proces om te komen tot een gedegen webdesign

Onze vormgevers zijn in staat om elke klantvraag succesvol om te zetten naar een mooi en vooral converterend webdesign. Dit doen we door te starten met een uitgebreid interactieontwerp. Dit interactieontwerp wordt aan u(w team) gepresenteerd op ons kantoor in Groningen, of op locatie, afhankelijk van uw voorkeur. Het interactie-ontwerp is een essentiële stap in het proces omdat hier belangrijke keuzes gemaakt worden voor het plaatsen van informatie. Deze ‘blauwdruk’ van je nieuwe website vormt de basis van je nieuwe website.

We spreken van conversie wanneer het doel van een website wordt volbracht. Onze webdesigners houden bij het ontwerp van je nieuwe website constant rekening met de conversie. Zo weten we wanneer de website succesvol is en hoeven we hier geen aannames over te doen.

Wanneer het interactieontwerp is goedgekeurd kunnen onze webdesigners starten met het ontwerp van de nieuwe website. Dit is een zorgvuldig proces waar elke pagina van de website op maat wordt ontworpen.

B2+1 Model als werkwijvoor webdesign

Voor het opbouwen van een webdesign maken we gebruik van een eigen beproefd model. Dit zogeheten B2+1 model is in grote lijnen gebaseerd op het MBTI model, waarmee we bezoekers onderverdelen in verschillende types. Ieder type bezoeker krijgt een eigen plek in het webdesign, zo zorgen we ervoor dat de het ontwerp voor iedere bezoeker geschikt is.

Zo weten we bijvoorbeeld het verschil tussen een emotionele websitebezoeker en een feitelijke bezoeker. Stel dat een emotionele bezoeker telefonisch contact op wil nemen, dan zorgen we ervoor dat hij of zij de mogelijkheid heeft om eerst onderzoek te doen; wat gebeurt er als ik bel? Wie werken er eigenlijk allemaal bij het bedrijf? Waar zitten ze eigenlijk?

De klantreis in het webdesign is heel anders dan van een feitelijke bezoeker. Die beslist over het algemeen sneller en meer competitief. Voor deze bezoeker moet in het webdesign aan de bovenkant een telefoonnummer getoond worden. Zo kan hij of zij binnen enkele seconden contact opnemen.

Mobile first webdesign: kleine schermen eerst

Onze webdesigners werken mobile first. Dit betekent dat het webdesign tot stand komt op het formaat van een mobiel scherm. Ten eerste doen we dit omdat meer dan de helft van de website-bezoeken tegenwoordig op een mobiele telefoon gedaan wordt, ten tweede omdat dit onze webdesigners dwingt om belangrijke informatie eerst te tonen. Hoe kleiner het scherm, hoe meer we gedwongen worden om keuzes te maken op het gebied van inhoud.

Nadat het mobiele webdesign is afgerond ‘blazen we het op’ naar regulier webdesign voor grotere apparaten. In deze fase weten we al welke informatie belangrijk is en hoeven we het alleen een plek te geven op PC’s, TV’s en andere apparaten met een hoge resolutie.

Responsive webdesign: schaalbaar voor alle schermen

In de huidige tijd is het bijna vanzelfsprekend dat websites responsive worden opgeleverd. Al tijdens de webdesignfase houden we rekening met de schaalbaarheid van het ontwerp. We maken hiervoor gebruik van responsive technieken. Een responsive webdesign betekent dat deze automatisch schaalt naar verschillende schermformaten.

De inhoud van de website is op alle schermen hetzelfde, maar de manier waarop deze wordt weergegeven niet. Rensponsive webdesign wil zeggen dat de website als het ware ‘reageert’ op het scherm waarop deze getoond wordt. Door slim om te gaan met het ontwerp en de technische ontwikkeling kan de website zo op een prachtige manier worden weergegeven op een telefoon, tablet maar ook op een tv of zelfs in een bioscoop. Een responsive website herkent als het ware het schermformaat en past de kolommen, afbeeldingen en andere inhoud hierop aan. In het webdesign houden we al rekening met schaalbaarheid, de elementen in het ontwerp zijn geschikt voor rensponsiviteit.

Adaptive webdesign: elementen op de bezoeker afgestemd

Adaptive webdesign is het vervolg op responsive webdesign. Waarbij een responsive website automatisch schaalt naar verschillende beeldschermen, is adaptive webdesign een manier om de specifieke elementen te laten zien en andere elementen weg te laten. Zo kunnen we er bijvoorbeeld voor kiezen om op mobiele apparaten een speciale video of afbeelding te laten zien die op de desktopversie van de website niet getoond wordt.

Een goed voorbeeld van adaptive webdesign is het toevoegen van een bel-nu knop bovenin het scherm op mobiele apparaten. Wanneer we dit op desktops zouden doen dan zou deze knop geen functie hebben. Door adaptive webdesign kunnen we ervoor kiezen om op desktop rechtsboven een telefoonnummer te tonen, terwijl we op mobiele apparaten een functionele knop gebruiken die de bezoeker in staat stelt om rechtstreeks te bellen.

Op zoek naar een goede webdesigner in Groningen?

Ben je op zoek naar een professioneel webdesignbureau met meer dan 17 jaar ervaring? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking. Tijdens deze kennismaking vertellen we graag meer over onze processen en horen we wat er precies moet gebeuren. Aan de hand van dit gesprek zijn we in staat om een concreet samenwerkingsvoorstel op te stellen voor de realisatie van een goed webdesign.

Liever eerst nog wat verder lezen over wat we precies voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bekijk dan eens onze cases! Hier vertellen we op basis van enkele webdesign cases welke oplossingen we voor andere opdrachtgevers hebben opgeleverd.