Terug naar overzicht

Klein begonnen,
maar we groeien nog elke dag.

Herstructurering en proces-optimalisatie als basis voor een nieuwe huisstijl.

2018

Niet alleen bracht het jaar 2018 voor beide oprichters een gezonde dochter, ook was dit het jaar waarin de interne organisatie kritisch tegen het licht is gehouden. Dat betekende verder optimaliseren van de interne structuur, de workflow, het dienstenpakket, onze huisstijl en de teamsamenstelling. Talentvolle versterking werd gezocht en gevonden in de vorm van een ervaren back-end developer en dito operationeel manager die het team met de juiste impulsen naar nieuwe hoogtes weet te brengen. Daarnaast hebben we, ondanks de snel groeiende klantvraag vanuit het hoger segment, tijd vrij gemaakt om onze eigen huisstijl en website te vernieuwen. Opgedane ervaring en deskundigheid verdienden een meer volwassen jasje. We kijken terug op een hectisch maar ook progressief jaar vol vernieuwing!

Strategische stappen rondom kwaliteit, resultaat en personeel

2017

Waar ons kantoor bij de opening nog een ruime balzaal vol te vullen plekken was, begint de ruimte zich dit jaar volledig te vullen. We besluiten het strategisch plan te herzien met oog voor onze belangrijkste peilers; resultaat, personeel en kwaliteit. Voorzichtig kijken we hoe onze teamleden nog meer in hun kracht gezet kunnen worden door verder te leren. Natuurlijk bleef er ook tijd voor ontspanning. We hebben gevoetgolfd, musea bezocht en een rondvaart gemaakt over het Paterswoldsemeer.

We nemen positie in; specialisatie in strategie & design

2016

Het nieuwe 350m2 tellende kantoor past ons inmiddels als een oude jas. Grotere opdrachten komen op ons pad en we breiden ons dienstenpakket én team daarom opnieuw uit. Er komt voor het eerst een talentvolle dame ons team versterken! We kijken samen kritisch naar onze processen en nemen de tijd om ze te perfectioneren. Ook artistiek talent Rik komt het team versterken op grafisch gebied, we leggen hiermee de focus nog meer op grensverleggend design als speerpunt voor onze bedrijfsvoering.

A fresh new office!

2015

2015 staat in het teken van de grote verhuizing en het zoeken naar specialisme. Dat gebeurt in de vorm van een zoektocht naar een Senior Designer én een accountmanager. Het nieuwe kantoor wordt gezamenlijk met onze klanten, familie en vrienden groots gevierd onder het genot van live muziek, speeches en een respectabele hoeveelheid drank. We zijn trots op ons hagelnieuwe onderkomen dat een verbeelding is van wie we zijn en wat we kunnen. Tegen het groene stadspark aan gelegen, aan de Leonard Springerlaan. Fresh ideas they come better with a fresh office!

We beginnen uit het jasje te groeien..

2014

De klantvraag blijft groter dan er intern handen zijn om het op te pakken, zonde! Het jaar staat dan ook voor een groot deel in het teken van het vinden van opvallend talent om ons team bij te staan. Een groeiende vraag vanuit de klant maakt dat we meer hulp nodig hebben deze te kunnen blijven dienen zonder aan kwaliteit in te moeten leveren. Maanden later kleurt het B2Design kantoor in de stad soms al een man of 10 op kantoor. Een verhuizing lijkt noodzaak te worden en het oriënteren is begonnen..

Einde tweemanszaak; De overstap naar personeel!

2013

Kwaliteit houdt het duo graag in eigen hand, toch leren ze in 2013 projecten onder toezicht uit te besteden aan jonge professionals die als stagiairs komen werken. En het werkt. Op dat moment voelen ze dat het tijd is om op zoek te gaan naar passende werknemers die de bedrijfsfilosofie begrijpen. Met de komst van Rene en Sander is het team officieel uitgebreid. Een gedreven designer en deskundige developer schroeven de productie omhoog zodat aan de grotere vraag vanuit de markt kan worden voldaan.

Stagiairs & overgang op Besloten Vennootschap

2012

Vele klanten, vele verzoeken, vele emails, vele belletjes en vele projecten. Het is druk bij B2Design en van ‘de crisis’ is gelukkig niets te merken. Eerder het tegenovergestelde. Spelende met de gedachte om uit te breiden wordt de heren geadviseerd op een andere rechtsvorm over te stappen. De besloten vennootschap(BV) is hiermee een feit. Ze verhuren de bovenverdieping niet langer aan externen en plaatsen de eerste 2 stagiairs om het team te versterken!

Nieuw vervoer & openstaan voor versterking

2011

Het duo is gesetteld op de nieuwe werkplek en beweegt zich makkelijk op hun nieuwe ‘B2 Scooters’ door het hart van de stad. Tijd om zich op de toekomst voor te gaan bereiden, de crisis begint veel ondernemers in de stad te raken. De oude B2 website moet onder handen genomen maar klant projecten krijgen vanzelfsprekend voorrang. Stagiaires zijn gewenst zodat er naast begeleiding ook werk uit handen kan worden gegeven en er tijd ontstaat om zaken die ‘in de vrieskast’ lagen op te pakken.

B2Design verhuisd naar hartje Groningen!

2010

Eind 2010 werden de heren ten gevolge van het slopen van de voormalige Grunowijk gedwongen om nieuwe kantoorruimte te zoeken. Het liefst in de binnenstad, daar gebeurt het! Rond December had B2Design een nieuw onderkomen met doorgroei mogelijkheden gevonden aan de Stationsstraat 10. Na twee weken stevig klussen was daar de opening voor klanten, partners, vrienden en kennissen waarna de werkzaamheden in rap tempo hervat dienden te worden.

Een vaste werkplek tegen lage overhead

2009

Sinds de prille start is de heren herhaaldelijk verteld: werk aan een betrouwbare en professionele uitstraling zonder hoge overhead kosten. Wees creatief! Het duo nam intrek aan het Hoornsediep in een toenmalig kraakpand wat inmiddels tegen de vlakte is. Gunstige huurkosten tegenover een geschikte kantoorruimte om rustig te kunnen werken en klanten te kunnen ontvangen. Een eerste eigen werkplek die op vrijdagmiddag vaak dienst deed als ‘borrelstek’ voor vrienden en kennissen.

Kiezen of delen: stoppen of doorgaan?

2008

2008 is het jaar van belangrijke keuzes. Vincent bemachtigd hier zijn tweede bachelor en krijgt een mooie vaste baan aangeboden, waarmee B2Design een stille dood zou sterven. Een tweede optie was een fulltime investering in de onderneming, hetgeen voor Jeroen aanvraag tot ontslag als begeleider zou betekenen. Na een bedenktijd van 3 weken hakten ze de knoop gelukkig door: B2Design leeft door en het duo gaat zich met volle overgave op hun ontwerp bureau storten!

Een nieuwe leefstijl, een nieuwe huisstijl.

2007

Werk en studie lopen gesmeerd. De versnelde opleiding Commnincatiesystemen van Vincent is alweer halverwege en Jeroen is inmiddels van baan geswitched tot ‘activiteitenbegeleider’ in jeugdinrichting het Poortje. We vernieuwen onze huisstijl en voelen dat het menens wordt. De toestroom aan design opdrachten zet zich voort en de energie moet steeds meer verdeeld worden. Er wordt nooit een ‘nee’ verkocht waardoor er werkweken van 60 tot 70 uur ontstaan. Dankbaar dat het loopt, beseffen de heren zich dat het lastiger te combineren wordt..

Nieuwe studie, nieuw werk en nieuwe klanten

2006

B2Design werd naast de studie en overige werkzaamheden een vaste bron van inkomsten voor het duo. Vincent pakte na het behalen van zijn eerste bachelor diploma een tweede studie op en ging een versnelde opleiding Communicatie-systemen doen. Jeroen ging als Leraar Lichamelijke Opvoeding in het speciaal onderwijs aan het werk. Gelukkig nog allemaal te combineren met een druk sociaal leven en de creatieve geest van B2Design.

Een jaar vol stimulerende mijlpalen

2005

Een jaar na oprichting van hun eigen B2Design VOF behaalde Vincent zijn diploma voor de kunstacademie te Groningen, Minerva. In hetzelfde jaar mochten ze de eerste ontwerpprijs in ontvangst nemen; het winnende ontwerp voor de FC Groningen seizoenskaart. Voor een jong bedrijf als B2 een mooie opsteker want naast publiciteit bracht het al snel meer opdrachten en was het ondernemerschap een feit. Bijbaantjes maakten voorzichtig plaats voor ondernemingsplannen..

Een nieuw bedrijf(je) uit de Groninger klei gerezen...

2004

2004 is het jaar waarin Jeroen Bakker (23) en Vincent Brons (22) besluiten hun opgedane kennis op gebied van development (Jeroen) en grafisch ontwerp (Vincent) in de praktijk te willen brengen onder de naam; B2Design. De schoolvrienden wisten het vertrouwen van de eerste klanten te winnen en het werk kon beginnen op oude desktop computers. Hetgeen de stap naar de KvK onvermijdelijk maakte waarna de vennootschap (VOF) haar eerste levenslicht zag.

Onze mogelijkheden

Wij ontwerpen, denken, en doen. Maakt jouw organisatie al gebruik van de laatste trends?

Denken, ontwerpen en doen