Case webdesign - Cappuvino

Exclusieve koffie en wijn in hartje Groningen

In september 2017 is Cappuvino geopend. Deze prachtige koffie- en wijnbar aan de Vismarkt heeft een luxe uitstraling en serveert unieke, met zorg geselecteerde producten. Vanaf de bouw van het pand is B2Design betrokken geweest bij het ontwikkelen van alle uitingen, met een complimenteuze huisstijl en website tot gevolg. Lees hieronder hoe we voor Cappuvino het verschil maakten op het gebied van ontwerp, realisatie en strategie. De uitdaging; 'het overbrengen van de luxe en bijzondere sfeer van Cappuvino.'

Bekijk onze werkwijze
  • Klant
  • Cappuvino
  • Diensten geleverd
  • Menukaart
  • Bestickering
  • Logo & huisstijlen
  • Overig
  • Website
  • Partner sinds
  • 2017
HEX: #fbf9f6
HEX: #1b1a1f
HEX: #d4af37
Kleurenpallet

De essentie als beeldmerk

We hebben veel verschillende logo’s gepresenteerd in de eerste fase. Het uiteindelijke resultaat geeft de kern van Cappuvino duidelijk weer. De herkenbare vorm huist een koffieboon en wijnglas in één. Het logo is schaalbaar en herkenbaar. Het logo is dan ook overal terug te vinden; op wijnglazen, koffiekopjes en in verschillende uitvoeringen in het pand aan de Vismarkt.

De keuze voor de gele kleur is gemaakt op basis van de wens om luxe uit te stralen. Deze kleur komt het dichtst bij de (grafische) kleur van goud. Door gebruik te maken van mooie letters en bijzondere contrasten ontstaat er exclusiviteit.

Cappuvino
Logo & huisstijl ontwerp
Cappuvino

Openingstijden altijd inzichtelijk

Op basis van de briefing hebben we geconcludeerd dat de klantvraag vaak bestaat uit: ‘wat zijn de openingstijden?’. We hebben de openingstijden een prominente plek in het menu gegeven. Via een duidelijke knop kan de bezoeker de openingstijden in zien. Vooral op de mobiele versie van de website werkt dit goed, bezoekers die in de stad zijn kunnen binnen een seconde zien of Cappuvino geopend is.

Cappuvino

Waanzinnige menukaart

Een aanbod zoals dat van Cappuvino verdient de best mogelijke presentatie. De bijzondere producten worden uitgebreid geëtaleerd op de website, maar ook de geprinte menukaart is vormgegeven door B2.

De website beschikt over tijdsgebonden microcopy. Zo verschijnt er, afhankelijk van de tijd, ‘goedemorgen, goedemiddag of goedenavond’. Daarnaast geeft de website automatisch het juiste stukje van het menu weer. Hierdoor wordt de bezoeker in de ochtend gewezen op de mogelijkheid om te lunchen, en in de middag op de mogelijkheid om een hapje en een drankje te drinken.