Case - Bosscher Janssens - Cover

Uw bedrijf een gezicht geven?

Bosscher Janssens is voortgekomen uit een fusie tussen Notariskantoor Cohen en Notariaat Kuhlmann. Dit eigenzinnige, vlotte notariskantoor onderscheidt zich op het gebied van persoonlijke aandacht. B2 werkte al lange tijd voor Notariaat Kuhlmann, voor deze fusie ontwierpen we een moderne, frisse huisstijl en een bijpassende website. Het doel van deze opdracht; geef Bosscher Janssens een gezicht en behoud het persoonlijke karakter waar dit kantoor om bekend staat.

Case - Bosscher Janssens - Huisstijl

Met een groot inlevingsvermogen en ietsje eigenwijs een resultaat bereiken dat exact voldoet aan de wensen. Dat is in één zin wat B2Design voor ons betekent. De complimenten die wij bijna dagelijks krijgen over onze totale huisstijl bevestigt onze keuze voor B2Design.

Jan Janssens - Notaris

Over de kleuren

Bosscher Janssens gaf aan een jong, fris en zakelijk imago neer te willen zetten. We hebben daarom voor bovenstaande hoofdkleuren gekozen, deze zijn gedurfd en eigentijds. Door de felle, contrasterende kleuren ontstaat er direct herkenbaarheid. Deze kleuren lenen zich ook goed voor drukwerk, door felle kleuren voor het visitekaartje te gebruiken springt deze direct in het oog bij (potentiële) klanten.

Het logo van Bosscher Janssens is tot stand gekomen met de fusie als basis. De twee vormen vinden elkaar in het midden en worden op deze manier gefuseerd. Daarnaast heeft deze vorm betrekking op de verbindende werkzaamheden van een notaris. De twee vormen gaan in het logo een officiële verbintenis aan, met de notaris als tussenpartij.

Case - Bosscher Janssens - Icoon

De huisstijl & website

De volledige Bosscher Janssens huisstijl is doorgetrokken op verschillende offline dragers als het briefpapier, voorbladen, visitekaartjes, belettering, vlaggen en raamstickers. Inmiddels wordt het logo gebruikt op verschillende sportshirts en relatiegeschenken. Online is de huisstijl doorgetrokken in het nieuwe frisse en unieke webdesign.

Case - Bosscher Janssens - Logo

Persoonlijk karakter door foto's

De Bosscher Janssens website is helemaal gericht op het uitstralen van het persoonlijke karakter. Dit is te zien aan de grote foto’s en de opbouw. De bezoeker kan op een laagdrempelige manier informatie vinden op de website. Vervolgens kan er op de gehele website gemakkelijk contact opgenomen worden via de grote knop in het menu of één van de andere ‘call to actions’. Omdat Bosscher Janssens veel gebruik maakt van social media hebben we een speciale tijdlijn gebouwd. In de tijdlijn zijn de laatste berichten van social media te bekijken zonder de website te verlaten. Om de fusie te benadrukken hebben we ervoor gekozen om een instelbare melding te tonen op de website, deze kan via het beheerpaneel bewerkt of verwijderd worden.

Case - Bosscher Janssens - Mockup Devices