
Rietschans: Gastvrij genieten aan het water
Samen bedrijfsbekendheid vergroten?
De Rietschans kent haar oorsprong in 1922 en is sindsdien niet meer weg te denken aan het Paterswoldsemeer. Bijna honderd jaar later werkte B2 aan een grondige herziening van het logo ontwerp en de huisstijl. B2 ontwikkelde een eenduidige visuele strategie die bijdraagt aan de positionering van het merk De Rietschans en daarmee aan de herkenbaarheid voor haar gasten.
Stijlvol kleurenpallet
Het nieuwe kleurenpalet straalt stijl, rust en natuur uit. De basiskleuren van de rietschans bestaan uit blauw en beige, deze worden aangevuld met donkergrijs met een vleugje groen. Daarmee wordt de kleur interessanter dan gewoon grijs en geeft het meer body aan langere teksten. Als aanvullende kleur gebruiken we zandkleurig beige, net van het wit af om lichte achtergronden wat meer dynamiek en eigenheid mee te kunnen geven.

Een herkenbaar beeldmerk
Het is niet altijd nodig om een nieuw beeldmerk te gebruiken. In het geval van de Rietschans zorgde het huidige beeldmerk voor herkenning en konden we met minimale inspanningen een nieuwe en geschikte versie maken. Zo hoefde het hekwerk en andere kostbare uitingen niet aangepast te worden voor deze nieuwe stijl.
Het beeldmerk is gebaseerd op de oorspronkelijke organische vorm uit het vorige logo met de rietstengel. Gecombineerd met de rechthoek die het klassieke beeld van de stengel weer combineert met de moderne stijl van het pand.
Spelen met vorm
De objecten en restvormen uit het logo spelen een rol in verschillende uitingen. Op basis van deze vormen, restvormen en kleuren hebben we enkele dragers opgemaakt. Door een grote variëteit in elementen kunnen we voor iedere gelegenheid doordachte ontwerp-keuzes maken.


Herkenbaarheid in alle uitingen
Een goede huisstijl komt pas echt tot zijn recht als deze wordt doorgetrokken naar verschillende dragers. In het geval van de Rietschans gaat dit verder dan visitekaartjes en briefpapier. In samenwerking met het Rietschans personeel hebben we een zeer uitgebreide presentatie van verschillende dragers opgeleverd.
Van kopjes tot schoteltjes en van menukaarten tot adverenties in de krant. Alle uitingen zijn met zorg uitgewerkt om herkenbaarheid en professionaliteit van de Rietschans uit te stralen.
