Case: Groningen Swim Challenge - Website, huisstijl, innovatie.
Geen velden gevonden.

Sport en donaties voor onderzoek naar kanker

Case websiteGroningen Swim Challenge

Vanaf de eerste editie is B2Design trotse communicatiesponsor van de Groningen Swim Challenge. Dit evenement in Groningen, in de volksmond wel 'de 4 mijl op het water' genoemd, is in het leven geroepen om geld in te zamelen voor het UMCG Kanker Research Fonds. Met indrukwekkende ambassadeurs als Arjen Robben en Ranomi Kromowidjojo is het evenement in 3 jaar uitgegroeid tot enorme proporties. Het doel? Een website maken met het doel om zoveel mogelijk donaties in te zamelen.

Klant
Groningen Swim Challenge

Diensten geleverd
Website

Partner sinds

Mobiele route

De route

Deelnemers leveren een enorme sportieve prestatie bij de Groningen Swim Challenge. De teams zwemmen in estafettevorm van Zoutkamp naar de Oosterhaven in Groningen. Een tocht die een dikke dag in beslag neemt. Om de grootsheid van deze prestatie aan te duiden hebben we de route interactief uitgewerkt. Door op de verschillende tussenhaltes te klikken kan de bezoeker informatie over de route krijgen.

Meer geld voor onderzoek naar kanker

De website die B2Design bouwde voor de Swim Challenge is vanaf de eerste editie meegegroeid met het evenement. Waar het evenement steeds professioneler werd, schaalde de website mee. Vanaf de eerste versie kan de organisatie geld ophalen via de website. Donaties worden gedaan via iDeal en kunnen toegekend worden aan specifieke zwemmers of teams. Voor elke nieuwe edities hebben we additionele functies ingebouwd voor het verhogen van het online donatiebedrag.

Gamefication

In de nieuwste versie van de Groningen Swim Challenge website hebben we ‘gamification’ ge├»ntroduceerd. Door een onderlinge strijd te ontketenen tussen de teams wordt er een hoger bedrag in donaties opgehaald.

Deelnemers kunnen een profiel aanmaken op de website. Dit profiel kan vervolgens gedeeld worden via social media. Hoe meer donaties een zwemmer of team verzamelt, hoe hoger hij of zij in de ranglijst komt. Tevens kan de donateur ervoor kiezen om zijn of haar naam aan de donatie te koppelen. Hiermee spelen we in op de behoefte van donateurs om inzichtelijk te maken dat ze een goed doel steunen.

Gamefication

Uitgebreid teamprofiel

Teams kunnen zich registreren via de website. Wanneer het team een profiel aangemaakt heeft kan deze voorzien worden van teksten, teamleden en foto’s. Elke deelnemer kan een motivatie toevoegen en zijn of haar profiel delen via social media. De deelnemer kan met zijn eigen profiel donaties inzamelen via iDeal. Dit bedrag wordt aan het totaalbedrag toegevoegd en wordt op de profielpagina van de deelnemer getoond.

Eigenzinnige illustraties

De website krijgt karakter door de unieke illustraties. Deze ‘zwemmers’ representeren de deelnemers die zich inzetten voor het goede doel. Het speelse karakter, de bijzondere kleuren de eigenzinnige stijl geeft het geheel een herkenbaar imago. De illustraties komen terug op de website, maar ook op andere uitingen van de Groningen Swim Challenge.

 

Bekijk alle illustraties
"Dankzij de input van en samenwerking met B2Design maken wij onze evenementen ieder jaar professioneler en groter. Het grotere bereik, de mooie uitstraling en het slimme ontwerp zorgt ieder jaar een hogere opbrengsten voor het goede doel. "

Neal Haan - Oprichter

Heb jij ook een toffe challenge voor ons?

Geef Dorin een belletje op 06-28203600
Werkwijze

Strategie

01Briefing, userstories & interactie-ontwerp

Realisatie

02Grafisch ontwerp & ontwikkeling

Optimalisatie

03Service, SEO & hosting