Terug naar overzicht

Studenten Minor Marketing op bezoek bij B2.

Jeroen Bakker
  • Jeroen Bakker -
  • (Laatst bijgewerkt: 8 december 2022)

We hadden ze op bezoek! De nieuwe generatie creatievelingen die slimme oplossingen mogen bedenken voor toekomstige uitdagingen. Op 16 november waren ruim 14 studenten van de Hanzehogeschool op ons kantoor in het kader van de minor (online) marketing. Het werd een interessante sessie van een uur met lachende gezichten, kennisoverdracht en tosti's.

Een event is “makkelijk” te organiseren

Nadat alle studenten stipt om 12:00 “binnen” waren, werd de aftrap gegeven door Mieke Nauta, docent begeleider van de Hanzehogeschool. De groep studenten staat de komende tijd voor een uitdagende opdracht: een klant-event organiseren. Het bezoek aan het B2 event diende als inspiratie om aan te ervaren wat de meerwaarde van een fysiek event is.

Mieke Nauta Trapt Af
Mieke Nauta trapt af.

Een week na het B2 lunchevent bespraken we samen de doelstellingen. Pas toen vielen de kwartjes. Studenten snapten ineens hoe je vanuit je expert-rol inhoudelijke meerwaarde kunt leveren voor opdrachtgevers. En ook nog met veel plezier! Dat was een mooie ervaring

Mieke Nauta, docent Hanze Hogeschool

In navolging op Mieke kregen achtereenvolgens Robert, Tom en Jeroen kort het woord. Robert vertelde over het sales-proces, waarin totaaloplossingen voor klanten vaak worden gewaardeerd.

Wij vinden het belangrijk om goede contacten te onderhouden met de onderwijsinstellingen. We hechten veel waarde aan de input van jonge, enthousiaste studenten die zich richten op design en online.

Robert de Vries, mede-eigenaar B2Design
Tom Jaspers B2 Praat Studenten Online Marketing Bij
Tom Jaspers vertelt inspirerend over een 'dagje B2'.

Tom nam de studenten mee in “een dagje werken bij B2”, waarbij kort werd ingegaan op projectteams, manieren van samenwerken en de scrum methode.

Bij B2 vragen we de klant hoe zij het liefste het proces inrichten, wij passen ons daar op aan.

Tom Jaspers, back-end developer bij B2Design

Jeroen stipte als laatste de noodzaak van “meten = weten en twee keer meten is zeker weten” aan. Data liegt niet. Daar kun je prima op sturen. Want werkt iets omdat het mooi is of is iets mooi omdat het werkt? 

Niet lullen maar poetsen

Om de kennis direct naar de praktijk te vertalen werden de projectgroepen aan het werk gezet met een concrete opdracht. “Maak voor jullie huidige project-opdrachtgever een nieuwe homepage vanuit een mobile-first gedachte.” In 10 minuten tijd moest dit als lo-fi worden uitgetekend. Analoog. Met een stift & papier.

Na 10 minuten kreeg iedere projectgroep 1 minuut de tijd om de gemaakte keuzes te presenteren. Vooral de interactie die daarna onderling ontstond was heel erg leuk om mee te maken. De gedachtes achter de keuzes maakte deze sessie leerzaam voor alle aanwezigen. 

Studenten Hanzehogeschool Druk Bezig Met Een Lo Fi
Studenten mogen concreet aan het werk met het maken van een lo-fi.

Het is leuk om te zien en horen welke keuzes studenten voor bepaalde elementen maken. Wat voor ons op basis van ervaring logisch is, is dat voor jonge professionals nog niet. Maar dat is juist tof!

Jeroen Bakker, mede-eigenaar & SEO specialist bij B2Design

Tosti party als afsluiting

Na het event kregen alle studenten de mogelijkheid om tosti’s te fabriceren en deze ontspannen met elkaar te nuttigen. Kaas, ham, salami, tosti, mayo en natuurlijk verse jus d'orange. Een leuk en nuttig event met jonge professionals te gast bij B2.

Jeroen Bakker

Met zijn hands on mentaliteit gaat Jeroen geen uitdaging uit de weg en bedenkt hij innovatieve oplossingen op ingewikkelde online vraagstukken. Graag deelt hij zijn jarenlange SEO kennis met collega's om projecten nog beter te maken en vindbaarheid te vergroten.