Met mijn inschrijving geef ik toestemming aan B2Design om mijn gegevens op te slaan, op de manier zoals omschreven in de privacyverklaring

Dorin Bouwman Account Manager
minuten 2 september 2015

4 tips voor het vullen van je website

Een veelvoorkomende uitdaging voor bedrijven is het vullen van de bedrijfswebsite met boeiende informatie. Het verzinnen van nieuwsberichten of blogs waar de bezoeker (en potentiële klant!) daadwerkelijk iets aan heeft is dan ook geen gemakkelijke klus. Hieronder vind je de do’s en dont’s met betrekking tot het plaatsen van teksten en nieuwsberichten op je website. Ook geven we een aantal richtlijnen om rekening mee te houden bij het vullen van je website.

Een veelvoorkomende uitdaging voor bedrijven is het vullen van de bedrijfswebsite met boeiende informatie. Het verzinnen van nieuwsberichten of blogs waar de bezoeker (en potentiële klant!) daadwerkelijk iets aan heeft is dan ook geen gemakkelijke klus. Hieronder vind je de do’s en dont’s met betrekking tot het plaatsen van teksten en nieuwsberichten op je website. Ook geven we een aantal richtlijnen om rekening mee te houden bij het vullen van je website.

1. Lees boeken en relevante artikelen

Bepaal door zelf te lezen wat je interessant vindt. Op deze manier leer je onbewust een sterke schrijfstijl en welke informatie er toe doet. Ook is het een leuke manier om je vakkennis te vergroten en op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied.

De informatie die je deelt op je website hoeft niet per definitie je eigen informatie te zijn maar kan ook iets zijn dat u ergens hebt opgepikt. LET OP: kopieer nooit artikelen of gedeeltes van artikelen naar je website en schrijf altijd alles zelf. Anders kan Google de invulling van je website behandelen als gestolen, en zal je website bestraft worden met een minder prominente plek in de zoekmachine.

2. Interview collega’s of klanten

Wanneer je zelf even geen inspiratie hebt voor een stukje informatie op je site zijn er voldoende mensen in je omgeving die maar al te graag hun verhaal aan je vertellen. Zo kun je bijvoorbeeld collega’s en klanten (kort) interviewen over een bepaald onderwerp, en hier een artikeltje over schrijven. En bovendien: een ander perspectief is nooit verkeerd.

3. Lijstjes & opsommingen doen het goed

Opsommingen doen het goed op het internet. Je kunt bijvoorbeeld een lijstje opstellen met 5 tips voor je klanten. Hierbij is het belangrijk dat je in de titel vermeld dat het om een ‘Top 5’ gaat. Toplijsten zijn vaak goede triggers voor bezoekers van een website. Dit artikel is een prima voorbeeld van een gestructureerd lijstje met meerwaarde voor je bezoekers.

4. Assisteer en adviseer

Binnen je vakgebied ben jij de expert. Je klanten zullen je website dan ook bezoeken met deze gedachte. Adviseer je bezoekers over een goede aankoop of een goede service binnen de branche. Hiermee bouw je een reputatie op als deskundige partij voor juist advies, en zul je sneller terugkerende bezoekers (potentiële klanten!) op je website zien!

Sinds 2015 in dienst bij B2Design. In zijn vrije tijd bouwt hij drones en racet er mee. Dorin is crypto- en gadgetnerd en volgt de laatste trends op de voet.