Workshops & Trainingen

Bij blijven in de digitale wereld gaat niet vanzelf. Gelukkig kunnen wij u daar mee helpen. Naast een rijk scala aan digitale oplossingen bieden we ook trainingen aan om te groeien in het gebruik van onze oplossingen. Trainingen en workshops zijn beschikbaar over uiteenlopende onderwerpen. We helpen je om beter te worden met WordPress, Analytics, Tagmanager, SEO of SEA en nog veel meer!

Workshops & Trainingen

Content managing en Wordpress training

Heb je een website laten maken bij een bureau en moet je voor elk wissewasje aankloppen voor een wijziging? Dan doe je er goed aan om je te verdiepen in het beheersysteem. We zorgen er voor dat elke website wordt opgeleverd met een gebruiksvriendelijk CMS (content managing system). Deze bouwen we op basis van WordPress. Een service die bekend staat om haar gebruiksvriendelijkheid. Kortom een overzichtelijke achterkant van de website waar u zelf content aan kunt toevoegen, aanpassen of verwijderen.

Maar als je nog nooit met een CMS hebt gewerkt kan het handig zijn om daar mee te leren werken. Daarom bieden wij een cursus aan waarin wij samen met u rustig de tijd nemen om de website en bijbehorende functies in het CMS te doorlopen. Zo weet u precies alle in’s en out’s van uw nieuwe website.

SEO training

Je hebt een nieuwe website en bent klaar voor online succes. Nu is het tijd om ervoor te zorgen dat je bezoekers je kunnen vinden in de zoekmachines. Dat doe je door te kijken naar steekwoorden die relevant zijn voor je website. Door deze woorden te verwerken in de inhoud van je website vergroot je de vindbaarheid van je website. Maar hoe schrijf je nou goede SEO teksten? Of hoe stel je de meta titel en omschrijving in voor maximaal resultaat? Deze vragen en meer beantwoorden we tijdens onze basis-SEO training. Tijdens de training leren we je de basisbeginselen van zoekmachine-optimalisatie en hoe je dit kan toepassen op je eigen website. Goed voorbeeld doet goed volgen!

Social media training

Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze samenleving. Als je er geen gebruik van maakt als bedrijf dan loop je een grote doelgroep mis. Dat is ook de reden waarom veel grote organisaties vol inzetten op social media. Het is toegankelijk en laagdrempelig. Ideale manier om de doelgroep te benaderen en zo nieuwe klanten voor je merk te winnen. Maar hoe ga je nu goed om met social media? Wij geven antwoord op deze vraag tijdens een social media training. We gaan in op het nut van van social media voor je bedrijf en wat voor de voordelen kunnen zijn. Daarnaast kunnen we samen een social media strategie bedenken die bijdraagt aan het behalen van je (online) doelstellingen.

WordPress (v2)

WordPress is een van de gemakkelijkste en meest gebruikte CMS-systemen. Maar dat wil nog niet meteen zeggen dat je meteen helemaal wegwijs bent in een online omgeving. De websites die wij opleveren zijn vaak gebouwd op basis van WordPress. Dat betekent dat we het zo inrichten dat onze opdrachtgevers er gemakkelijk zelf content aan toe kunnen voegen, verwijderen of aanpassen. Maar om hier goed mee te leren werken is een beetje uitleg niet overbodig. Daarom bieden wij de optie om samen met jou en je collega’s in te gaan op het beheersysteem achter je website. Zo leggen we uit wat de verschillende functies in het CMS zijn en hoe nieuwe inhoud geplaatst kan worden. Hoe ziet het er uit op de website wanneer je een tekst toevoegt in WordPress? Antwoord op deze en nog veel meer vragen krijg je in onze WordPress training.

Analytics training of workshop

Om er achter te komen of doelstellingen die u in gedachten had ook overeenkomen met het daadwerkelijk opgeleverde product meten we de website door. Dit gebeurt met verschillende soorten analytic tools. Dit is software die ons de mogelijkheid biedt om activiteit op uw website te meten. Meer inzicht in wie de doelgroep is, op wat voor device ze de website bezoeken en wanneer tijdstippen zijn waarop de website het drukst wordt bezocht. Een kleine greep aan voorbeelden van meetbare onderdelen. Bij een Analytics cursus lopen we samen met u door de verschillende meetbare onderdelen heen en bekijken we welke voor u het meest interessant zijn. Op basis hiervan kunnen we ook doelstellingen koppelen aan Analytics. Zo kunt u heel specifiek een doel in de gaten houden. Het is ook mogelijk om met behulp van een tool genaamd hotjar uw website te meten. Deze tool maakt een schermopname van het scherm van de gebruiken en laat zien of de gebruiker misschien problemen heeft met het klikken op een knop of dat ze te snel voorbij informatie scrollen. Informatie die misschien al wel direct bovenaan de website staat. Op basis van dergelijke bevindingen kunt u er voor kiezen om aanpassingen door te voeren.