Social media uitbesteden in Groningen. B2 is uw marketing team.

Online zichtbaarheid via social media is voor ieder bedrijf een kans. Communicatie met de doelgroep via social media is anno 2021 niet meer weg te denken. Veel bedrijven kiezen er dan ook voor om social media als één van de kanalen te kiezen voor het bereiken van de doelgroep. Om als bedrijf succesvol te zijn op social media moet u kennis hebben. Anders is het schieten met hagel zonder resultaat.

Heeft u deze kennis niet in huis, dan komt B2 in beeld. Wij stellen een social media strategie op en kunnen deze ook uitvoeren. B2 is dan uw marketing team. Naast social media kunnen wij u ook helpen met zoekmachine adverteren, zoekmachine optimalisatie en email campagnes.

Marketing Analytics

Social media strategie opstellen

Een social media strategie is de basis van uw succes. Er moet gewoon een plan zijn die is afgestemd op uw merkstrategie en merkidentiteit. De visuele uitingen en manier van aanspreken moeten multi-channel (in alle online en offline uitingen) hetzelfde zijn. Samen met onze creative director en vormgevers wordt een social media plan opgesteld.

Welke social media kanalen passen bij uw doelgroep?

Bent u alleen zakelijk actief dan is LinkedIn waarschijnlijk het meest interessant. Is de doelgroep van uw webshop vooral studenten dan zijn Snapchat of Instagram interessant. Verkoopt u babykleding aan jonge moeders dan zijn Facebook, Instagram, Youtube en Pinterest goed om in het oog te houden.

Welke tone-of-voice moet er gekozen worden?

Gebruik je lange zinnen met vakjargon voor het gebruik in een advocaten LinkedIn groep of misschien of straattaal als je je richt op voetballende tieners. Spreek je de doelgroep aan met je, jij of u? Zijn Engelse woorden toegestaan of absoluut niet? Zijn er speciale woorden die de doelgroep veel gebruikt, dan kan je die meenemen in je communicatie.

Welke beelden moeten er gebruikt worden?

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Een beeld geeft sfeer aan een post en kan de bijbehorende tekst ondersteunen: 1 plus 1 is 3. Een zorgvuldig uitgekozen foto die de doelgroep aanspreekt is één van de belangrijkste keuzes bij het posten van een update. Mensen zijn nou eenmaal visueel ingesteld. Onze grafisch ontwerpers bewerken de foto op zo’n manier dat deze uniform is aan de huisstijl van uw organisatie.

Wat is de frequentie van uw updates?

Ieder uur een nieuwe update kan uw doelgroep vermoeien met de kans dat ze uw updates niet meer willen zien en je gaan ontvolgen. Het tegenovergestelde is ook waar: te weinig updates terwijl jouw doelgroep er juist wél op zit te wachten. In dat geval een gemiste kans. Het is dus belangrijk om te weten wanneer en op welk kanaal je precies je updates plant. Te veel is niet goed, te weinig mogelijk ook niet.

Wat is het doel van je update?

Een update kan meerdere doelen hebben. Van het verhogen naamsbekendheid (reputatie), klantenbinding (support), reputatiebewaking (snel reageren op reacties en actualiteit), het genereren van meer bezoekers naar je website of het genereren van betere posities in zoekmachines.

Wat is het ideale tijdstip om een update te plaatsen?

Wat zijn meest ideale tijdstippen zijn om te communiceren op social media? Je kan je voorstellen dat een bericht die laat op de avond wordt gedeeld een kleinere doelgroep bereikt dan een die ergens midden op dag (bijvoorbeeld rond lunchtijd) wordt gedeeld. Voor iedere update streven wij om het maximale uit een update te halen.

Hoe werkt social media?

Alle social media platformen maken gebruik van een feed en tijdlijn. De feed is een onderdeel op een platform waarop verschillende posts van mensen die jij interessant vindt kan volgen. Naast de feed is waar dit allemaal binnenkomt heeft u ook een eigen tijdlijn. Hierop kunt zelf posts delen met de doelgroep. Zij krijgen -mits ze u volgen- deze posts te zien in hun feed. Daar kunnen ze vervolgens op reageren, waarderen of delen. Dus door interessante content te delen op uw social, die de doelgroep dan weer op hun beurt deelt, creëer je eigenlijk digitale ambassadeurs voor uw merk! Een hele aantrekkelijke manier om uw merk te promoten.

Het voordeel van aanwezigheid op social media is dat we hier mogelijkheden liggen voor een social media integratie op uw website. Op deze manier krijgt de doelgroep die uw website bezoekt ook te maken met uw social media activiteiten en zal zo voor meer interactie zorgen.

Nieuwe gerelateerde volgers: uitbreiding van uw bereik

Om een goede afzet op social media te hebben moet u beschikken over volgers. Dit zijn mensen die uw bedrijf of merk interessant genoeg vinden om -je raad het al- te volgen. Een dergelijke actie betekent dat die persoon op het social media platform waar ze u volgen een update krijgen in hun feed wanneer u iets plaatst. Wanneer een volger hier dan een een interactie mee heeft zal dit uw post weer een nieuwe boost geven naar een grote publiek.

Volgers van iemand die een post liked van uw bedrijf zullen zien dat die persoon uw bericht leuk vond. Op deze wijze ontstaat er een soort mond tot mond reclame. De volgers doen het werk voor u eigenlijk! Hoe meer volgers uw social media kanaal heeft des te groter uw online bereik is. Ook het vergaren van nieuwe volgers is iets waar we u bij kunnen helpen.

Samenwerken aan uw social media succes?

Bent u geïnteresseerd in onze diensten of heeft u een vraag op het gebied van social media die wij hier niet voor u hebben beantwoord. Neem dan contact op met ons. Wij kijken er naar uit om samen met u voor uw bedrijf een social media strategie te bedenken waar zowel u als uw doelgroep baat bij heeft.