Social media

Online aanwezigheid is van groot belang voor uw bedrijf. Communicatie met de doelgroep via social media is tegenwoordig een standaard. Veel bedrijven kiezen er daarom ook voor om via social media hun doelgroep te benaderen. Om als bedrijf succesvol te zijn op social media moet u er wel een beetje kaas van hebben gegeten. Grotere bedrijven hebben hiervoor vaak een speciaal social media team aangesteld. Nu kan het zo zijn dat u bij het punt bent aangekomen om uw afzetting op social media te vergroten maar daar nog niet een heel team voor nodig hebt of op zoek bent naar ondersteuning om uw social media een boost te geven. Daar komen wij in beeld.

Wij zijn op dat moment uw social media team! Samen met onze creative director en vormgevers wordt er een plan bedacht. In dit plan staat omschreven welke type social media geschikt zijn voor uw bedrijf, hoe de verschillende posts er uit komen te zien, hoe de opmaak van de pagina’s er uit ziet en wat de volgers interessante content vinden.

Social media

Hoe het werkt

Alle social media platformen maken gebruik van een feed en tijdlijn. De feed is een onderdeel op een platform waarop verschillende posts van mensen die jij interessant vindt kan volgen. Naast de feed is waar dit allemaal binnenkomt heeft u ook een eigen tijdlijn. Hierop kunt zelf posts delen met de doelgroep. Zij krijgen -mits ze u volgen- deze posts te zien in hun feed. Daar kunnen ze vervolgens op reageren, waarderen of delen. Dus door interessante content te delen op uw social, die de doelgroep dan weer op hun beurt deelt, creëer je eigenlijk digitale ambassadeurs voor uw merk! Een hele aantrekkelijke manier om uw merk te promoten.

Het voordeel van aanwezigheid op social media is dat we hier mogelijkheden liggen voor een social media integratie op uw website. Op deze manier krijgt de doelgroep die uw website bezoekt ook te maken met uw social media activiteiten en zal zo voor meer interactie zorgen.

Social media strategie

Werkzaamheden die wij voor u kunnen doen varieert van de opmaak van uw banners en profielfoto’s tot een volwaardige social media campagne. Voor een dergelijke social media campagne bepalen we vooraf een tone of voice. Deze vertelt in welke lijn bepaalde social posts geplaatst zullen worden en wat de doelgroep er mee moet gaan doen. Willen we ze alleen informeren of moeten ze ook tot een actie over gaan? Een heuse social media strategie als het ware. Allerlei zaken waar wij in ons social media plan voor uw bedrijf rekening mee houden.

In een dergelijke social media strategie onderzoeken we ook wat de meest ideale tijdstippen zijn om te communiceren op social media. U kunt u voorstellen dat een bericht die laat op de avond wordt gedeeld een kleinere doelgroep bereikt dan een die ergens midden op dag (bijvoorbeeld rond lunchtijd) wordt gedeeld. Dit is iets wat wij mee nemen in ons strategie onderzoek om zo voor u de meest ideale tijden te bepalen voor het delen van de posts om zo het maximale uit uw social media campagne te halen.

Volgers

Om een goede afzet op social media te hebben moet u beschikken over volgers. Dit zijn mensen die uw bedrijf of merk interessant genoeg vinden om -je raad het al- te volgen. Een dergelijke actie betekent dat die persoon op het social media platform waar ze u volgen een update krijgen in hun feed wanneer u iets plaatst. Wanneer een volger hier dan een een interactie mee heeft zal dit uw post weer een nieuwe boost geven. Volgers van iemand die een post liked van uw bedrijf zullen zien dat die persoon uw bericht leuk vond. Op deze wijze ontstaat er een soort mond op mond reclame. De volgers doen het werk voor u eigenlijk! Hoe meer volgers uw social media kanaal heeft des te groter uw online bereik is. Ook het vergaren van nieuwe volgers is iets waar we u bij kunnen helpen.

Samenwerken aan uw social media succes?

Bent u geïnteresseerd in onze diensten of heeft u een vraag op het gebied van social media die wij hier niet voor u hebben beantwoord. Neem dan contact op met ons. Wij kijken er naar uit om samen met u voor uw bedrijf een social media strategie te bedenken waar zowel u als uw doelgroep baat bij heeft.