Google Analytics analyses

Google Analytics is een bron van interessante informatie. Maar weet jij hoe je conclusies op basis van deze data trekt? Als het antwoord op deze vraag nee is dan kunnen wij je helpen. B2Design helpt opdrachtgevers met het analyseren en duiden van de data uit Google Analytics. Op deze pagina laten we zien welke conclusies we kunnen trekken op basis van de data uit Analytics.

Google Analytics analyses

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een tool voor het verzamelen en analyseren van website-statistieken. Analytics is ontwikkeld door Google en wordt gezien als de standaard-tool voor het vergaren van data. Google Analytics kan gebruikt worden om inzicht te krijgen in bezoekersdata. Zo geeft Analytics antwoord op simpele vragen als ‘hoeveel bezoekers heeft mijn website gehad?’ of ‘Welke pagina is veel bezocht op mijn website?’. Naast deze simpele vragen biedt Analytics de gebruiker ook opties om ingewikkelde doelstellingen door te meten. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien hoe een bezoeker een specifieke actie voltooit, zoals een offerte- of contactaanvraag. We kunnen in dit geval bijvoorbeeld doormeten waar deze bezoeker vandaan komt, en welke pagina’s bezocht zijn voordat er een conversie (voltooid doel) plaatsgevonden heeft.

Google Analytics kan geïnstalleerd worden door een stukje code toe te voegen aan een bestaande website. Vervolgens wordt er automatisch data verzameld over die specifieke website. Na ongeveer een dag is er voldoende data beschikbaar om een inzicht in het succes van de website te krijgen. Hoe langer de periode, hoe betrouwbaarder de conclusies zijn die uit deze data getrokken kunnen worden.

Wat kan je met Google Analytics?

Specialisten bij B2Design BV maken gebruik van Google Analytics voor het optimaliseren van conversies. Een conversie is een voltooid doel op een website. Door het Analytics account van onze opdrachtgevers zorgvuldig in te richten kunnen we het succes van deze website bepalen. Op basis van deze data kunnen we een speciaal rapport opstellen, ook wel een conversierapport genaamd. Dit rapport bestaat uit data en bijbehorende conclusies. Door de data uit Google Analytics te verbinden aan conclusies kunnen we websites steeds verder optimaliseren, waardoor de online doelstellingen beter behaald worden.

Doordat onze specialisten weten welke data waardevol is op basis van doelstellingen voegen we waarde toe aan de cijfers uit Analytics. Het rapport wordt in begrijpbare taal uitgeschreven zodat opdrachtgevers precies weten waar de conclusies op gebaseerd zijn.

Hulp bij Google Analytics

Ben je op zoek naar hulp bij het instellen of duiden van je Analytics account? B2Design BV in Groningen helpt je graag op weg. We komen graag in contact om te kijken wat we voor elkaar kunnen doen. Tijdens een eerste kennismaking inventariseren we de exacte wensen en geven we alvast antwoord op je vragen over Analytics. We helpen je graag met het optimaliseren van je online conversie, en bij het duiden van je Analytics-data.