Advertising

Online advertising is enorm belangrijk voor het succes van je bedrijf. Maar hoe haal je nou het meeste uit je advertentiebudget? Bij B2Design BV kunnen we je helpen met het opstellen en optimaliseren van advertentiecampagnes. Onze marketingmedewerkers zijn gespecialiseerd in het uitwerken van advertentiecampagnes, en kiezen hiervoor de juiste middelen. Wat houdt online advertising precies in? Je leest het op deze dienstenpagina!

Advertising

Verschillende advertentiemogelijkheden

Het internet is de perfecte plek om te adverteren voor jouw bedrijf. Er zijn veel verschillende plekken om advertenties te plaatsen, denk hierbij bijvoorbeeld aan social media advertsing, display advertising, search engine advertising (SEA) of gesponsorde content. Het perfecte medium om te adverteren is in zijn geheel afhankelijk van de doelstellingen en de boodschap die gecommuniceerd moet worden. Je hoeft geen marketingspecialist te zijn om te begrijpen dat de jeugd op een andere plek bereikt kan worden dan gepensioneerden. Online advertising is daarom erg trendgevoelig, slimme ondernemers maken gebruik van dynamische campagnes die flexibel ingezet kunnen worden om goede conversies te bereiken.

Facebook advertising

Facebook advertising biedt zeer veel mogelijkheden voor het bereiken van een specifieke doelgroep. Zo kan er zeer specifiek getarget worden op leeftijd, woonplaats, interesses, hobby of een andere diepgaand kenmerk voor deze doelgroep. Bij het instellen van een advertentie kan er op basis van demografie en geografie gericht geadverteerd worden. Daarnaast is retargeting een veelvoorkomende manier van adverteren op Facebook.

Doormiddel van een speciaal stukje code (een Facebook pixel) kunnen bezoekers van je website opnieuw aangesproken worden op Facebook. Dit kan zelfs wanneer de bezoeker een specifieke pagina heeft bezocht (bijvoorbeeld een winkelmandje). Door gebruik te maken van de Facebook Pixel zijn we in staat om een ‘voorbeelddoelgroep’ op te stellen. Op basis van kenmerken kunnen we deze doelgroep vervolgens ‘clonen’, om zo een 2e groep Facebookgebruikers met ongeveer dezelfde interesses te targetten met advertenties van je bedrijf.

SEA (Search Engine Advertising)

SEA, ook wel Search Engine Advertising genoemd is de tegenhanger van SEO. Het verschil tussen SEA en SEO (search engine optimization) is het advertentiecomponent. SEO richt zich voornamelijk op het optimaliseren van de website (onsite), zodat deze bovenaan Google komt. SEA is het investeren in advertenties op de SERP (Search Engine Result Page). zoekmachine-advertenties zijn enorm handig, hiermee kun je namelijk gemakkelijk een eerste plek in de zoekresultaten bemachtigen. Door advertenties in te stellen op specifieke zoektermen kan er heel gericht geadverteerd worden.

Google Ads (voorheen AdWords) geven ons de mogelijkheid om gerichte campagnes in te stellen op basis van specifieke zoekwoorden. Onze opdrachtgevers betalen Google per klik op de advertentie. Hoe populairder de zoekterm van de advertentie, hoe duurder de klik bij Google is. Door gebruik te maken van zogeheten ‘longtail keywords’ kunnen we de CPC (kosten per klik) laag houden, en toch relevante bezoekers naar de website sturen. Voorbeeld; ‘Verzekering’ is een duur zoekwoord, terwijl ‘Inboedelverzsekering afsluiten Heerenveen’ veel voordeliger zal zijn in de kosten per click. Hiervoor hanteert Google een kwaliteitsscore, dus niet alleen het bod op de specifieke zoekterm is belangrijk, maar ook de kwaliteit van de pagina waar de bezoeker heen gestuurd wordt.

Online adverteren uitbesteden?

Is het interessant om online adverteren uit te besteden? Na het lezen van bovenstaande pagina ben je misschien niet veel wijzer geworden. Dat is logisch! Adverteren op internet is een vak apart, het is daarom aan te raden om je campagnes uit te besteden. B2Design kan je helpen met het opzetten van doordachte campagnes, van ontwerp tot het inkopen van advertentieplekken. We helpen je graag van start tot eind met doordachte advertentiecampagnes. Samen stellen we een plan op, gebaseerd op basis van je doelstellingen. Vervolgens kiezen we de juiste plaatsen voor het tonen van de advertenties. Zodra de campagne draait beginnen we met optimaliseren en doorontwikkelen, om maximale resultaten te boeken.

Benieuwd naar welke advertentie campagne we voor jou op kunnen zetten? Neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden!