"A picture is worth a thousand words.
An interface is worth a thousand pictures."
Ben Schneiderman

Fotografie & Webteksten

 

Fotografie & (web)teksten

Ontdek meer over het effect van goed beeld- en tekstmateriaal in uw communicatie. B2Design denkt met u mee en zet samen met de klant een gedegen strategie uit om uw doelgroep te bereiken. Echter, het houdt niet op met een goed concept en een uitgewerkt design. De feitelijke boodschap dient goed op papier of op het scherm te komen en in veel gevallen kan uw boodschap versterkt worden door het gebruik van professioneel beeldmateriaal. Kortom; zaken waar u niet direct over nadenkt maar zeker de moeite waard zijn om even bij stil te staan.. 

De kwaliteit van het beeldmateriaal

Fotografie en design gaan hand en hand met elkaar en kunnen elkaar enorm versterken. Helaas kan het effect van beeldmateriaal uw uitstraling niet alleen 'maken', maar ook 'breken'. Amateuristische foto's kunnen de plank volledig misslaan van wat u beoogd had te bereiken. Precies de reden waarom wij grote waarde hechten aan hoogstaand beeldmateriaal. Niet voor niets hebben de grootste merken de beste fotografen ter wereld in dienst die een overdonderende beleving aan een merk mee weten te geven. Hier geldt dan ook; Schoenmaker blijf bij je leest. Wij branden onze handen niet aan de dingen waar wij zelf te weinig kaas van hebben gegeten om onszelf professionals te mogen noemen.

Daar hebben wij gelukkig vakbekwame deskundigen voor in ons netwerk van creatieven. We werken hecht samen met een team van professionele fotografen die allen afzonderlijk hun eigen specialiteiten hebben. Of het nu gaat om product fotografie, 360 graden foto's, productieprocessen, landschappen, portretten en noem maar op. Door de jaren heen hebben we het kaf van het koren kunnen scheiden in het belang van onze klanten. Heeft u zelf een goede fotograaf in uw netwerk dan staan wij natuurlijk open voor nieuwe samenwerkingsverbanden, graag zelfs!

Stock photos v.s. Maatwerk

Er kunnen altijd redenen zijn waarom u geen gebruik wilt of kunt maken van een professionele fotograaf die unieke beelden voor uw organisatie kan schieten. Denk aan een beperkt budget of de behoefte aan foto's op moeilijk te bereiken locaties. Gelukkig bestaat er voor deze gevallen de zogeheten "Stock fotografie". De naam Stock komt uit het Engels wat staat voor voorraad. In deze context wordt het gebruikt als een online voorraad van foto's waarover tegen een gunstig tarief de rechten kan worden afgekocht.

De Stock foto kan zeker uitkomst bieden, al staat er tegenover dat de concurrent zomaar de rechten over dezelfde foto kan hebben afgekocht waardoor je niet de enige bent met bepaalde uitingen. Daarmee is meteen het voordeel van maatwerk door een professional duidelijk. Los van het feit dat deze de foto's echt op uw wensen kan afstemmen. 

Het belang van goede tekstschrijvers 

Hoewel veel van onze klanten het schrijven van teksten graag in eigen beheer houden, wijzen we u ook hier op de meerwaarde van het uitbesteden aan een professional. Niet alleen is het moeilijk om objectief naar uw eigen organisatie te kijken, je moet het ook nog eens prettig leesbaar en volgens de richtlijnen op papier zien te krijgen. Een logische opbouw, het weglaten van overbodige content, uniformiteit en leesbaarheid zijn zaken waar niet elke ondernemer dagelijks mee bezig is. 

Voor veel klanten moet het schrijven van teksten voor een website of brochure er 'nog even bij', hetgeen in de geschreven teksten veelal terug valt te lezen. En dat is zonde. Dit terwijl het daar juist om moet gaan, de content is leidend voor het ontwerp en het aansluitende beeldmateriaal. 

Webteksten schrijven, een vak apart.  

Voor webteksten volgen nog weer andere regels dan voor de 'normale' tekst. Denk maar eens aan het vluchtige gedrag van de website bezoeker, hoeveel zin heeft een bezoeker om te blijven wanneer hij eerst door een berg tekst heen moet spitten om te ontdekken of hij goed zit. Doseer je teksten bijvoorbeeld op een slimme wijze door de bezoeker eerst korte intro tekst te bieden met een mogelijkheid tot verder lezen. Daarnaast is het zaak dat u bij het schrijven van websteksten rekening houd met zoekmachines als Google. Een 'overload' aan de herhaling van woorden kan schadelijk zijn. En zo zijn er vele zaken om rekening mee te houden voor een optimale indexatie in de zoekmachines.

Kortom; het blijft een vak apart waar niet alle ondernemers van tevoren beseffen hoeveel werk erachter weg kan komen. En dat maken we vaak mee. Bij oplevering van de website zit onze taak erop. Uw website is vormgegeven en technisch gerealiseerd maar het belangrijkste moet nog gebeuren. Het schijven van content; prettig leesbare teksten die de kern van uw boodschap over weten te brengen op de bezoekers. Mocht u het zelf willen doen, begin dan zodra u kunt met schrijven, dit kan al wanneer wij nog bezig zijn met de ontwikkeling. Ziet u ertegenop of beseft u dat de tijd schaars is? Overweeg dan zeker een samenwerking met een van onze professionals waarmee u van kwalitatieve teksten verzekerd bent en alles van A tot Z in orde is.