"Marketing without design is lifeless,
and design without marketing is mute."
Von R. Glitschka

Drukwerk & Print design

 

Drukwerk ontwerp en print design

Bewust of onbewust worden we dagelijks geconfronteerd, geïnstrueerd, geïnformeerd en soms zelfs geactiveerd door pakkende reclame uitingen en scherpzinnige marketingstrategieën om ons heen. De laatste jaren is internet daar als belangrijk medium aan toegevoegd. Hoewel klantgerichte marketing via internet in snel tempo toe is genomen, mag de kracht van gedrukte media niet te makkelijk weggecijferd worden.

De kracht van gedrukte of geprinte media

Waar internet zich kenmerkt door zeer vluchtige en actuele informatie voorziening op een strak af te bakenen doelgroep, kan gedrukte media het qua charme juist weer winnen vanwege het 'fysieke aspect'. Denk maar aan het verschil tussen een mooi vormgegeven uitnodiging via de post, of het ontvangen van de zoveelste 'platte' uitnodiging via de email. Niet voor niets sturen we onze geboorte kaarten nog veelal via de post.

Waar het vroeger niet anders kon en men het voor lief nam, krijgt fysieke post tegenwoordig een verheven status en valt het juist weer extra op. En wat te denken van de vele succesvolle posters en affiches die ons straatbeeld nog dagelijks sieren. Druk- en printwerk kan juist in de huidige tijden van digitale media uiterst effectief en verrassend werken. Mits je het op de goede manier toepast. De functie volgt de vorm. 

Want het één blijft hangen en het andere zijn we zo weer vergeten of zien we niet eens. Efficiente informatieoverdracht is waar we altijd naar streven. Helderheid voor de ontvanger staat bij ons voorop. Of het nu gaat om een bedrijfsbrochure, een folder, een poster, een flyer, een affiche, een jaarverslag of een presentatiegids, B2Design maakt er iets bijzonders van zodat uw boodschap gezien en gelezen wordt. 

Digitale middelen integreren in uw drukwerk..

We kunnen oude en nieuwe media laten concurreren maar wat nu als we beiden eens zouden combineren? De data die we via digitale wegen dagelijks verkrijgen kunnen van grote waarde zijn voor gedrukte media. Een brug tussen drukwerk en digitaal, zodat we samen met u een strategisch plan voor drukwerk kunnen uitzetten om te zien wat werkt en wat niet. Het voordeel is dat u op deze wijze zelf ook eenvoudig de communicatiemiddelen (zoals een brochure) kunt bewerken alvorens het naar de drukker gaat.

Niet langer onderhoud u zelf alleen uw eigen website, maar denk ook aan folders, advertenties, posters, huisstijldragers etc. 'The best of both worlds' op een innovatieve wijze samengebracht. Uw eigen marketingcommunicatie is op deze wijze goed te monitoren en bij te sturen zodat u zich ervan verzekerd dat u er het maximale uithaalt en ook nog eens veel over uw doelgroep komt te weten. Hoe wordt de folder ontvangen? Wordt hij wel gelezen of wordt actie ondernomen na het lezen ervan? De feitelijke werking laat zich het beste zien aan de hand van voorbeelden, vraag bij interesse eens naar de mogelijkheden. 

Drukwerk uitbesteden of liever zelf regelen?

Het drukken kunnen wij voor U regelen, we werken met verschillende gerenommeerde drukkers in de omgeving samen zodat u zeker weet dat uw en ons werk in goede handen is. Echter, wanneer U een eigen drukkerij heeft waar u graag zaken mee doet dan is dit natuurlijk geen enkel probleem. We werken met algemeen geaccepteerde bestandsformaties waar de meeste drukkers prima mee uit de voeten kunnen.

Offset drukwerk v.s. Digitaal drukwerk (print)

Wanneer je als ondernemer voor het eerst te maken krijgt met het laten drukken of printen van je communicatie uitingen dan ga je hier tegenaan lopen; Offset drukken of toch liever digitaal? Verkeerde keuzes kunnen u onnodig veel geld kosten. De Offset manier is eigenlijk de meest mooie en ambachtelijke wijze waarbij de 'kleur echtheid' vast staat door het gebruik van vastgestelde PANTONE kleuren. Te vergelijken met een potje verf in de exacte kleur (+kleurcode) die u wenst en waar iedere drukker mee werkt zodat u in de toekomst nog eens naar een andere drukkerij zou kunnen overgaan zonder dat het elders compleet anders uit de pers komt. Digitaal drukken kun je meer vergelijken met het Full-colour printen. Het nadeel is dat geen 'printer' gelijk is ingesteld waardoor er geen 100% garantie is dat kleuren er exact zo uit komen als dat je op een kleurwaaier hebt aangewezen. Het blijft altijd een benadering.

De opstart voor offset drukwerk is een stuk tijdrovender waardoor de kosten hoger zijn bij een lage oplage en je langer op je drukwerk kunt wachten. Echter, wordt de oplage hoger dan rond de 1000 exemplaren dan kan offset drukken weer voordeliger zijn aangezien het verveelvoudigen geen extra opstart kosten met zich meebrengt. Wilt u graag een kleine oplage geleverd hebben met een zekere spoed erachter? Ga dan zeker voor Digitaal drukwerk. Voor specifiekere vragen kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.